vineri, 26 iulie 2013

Recenzie Urzeala tronurilor de George R.R. Martin

"Urzeala tronurilor" este prima carte din seria "Cântec de gheaţă şi foc" de George R.R. Martin, alias bătrânul nebun care omoară pe cine apucă.
Acțiunea se petrece în Westeros, un tărâm împărțit în 2 regiuni, Nordul și Sudul, Sudul la rândul său fiind împărțit în alte 6 regiuni. Acum că am făcut cunoștință cu geografia Westeros-ului, vom face cunoștință cu personajele... ceea ce va fi destul de complicat fiindcă Martin a decis să le pună fără număr, dar, din fericire, la sfârșitul cărții există un index care ne ajută să rămânem cât de cât conectați la acțiune.
Mâna regelui Robert Baratheon a murit, iar acesta vine în Nord pentru a-i oferi postul de mână a regelui lui Eddard Stark. Cu chiu, cu vai, acesta acceptă și se îndreaptă către Debarcaderul Regelui alături de rege, ducându-și și cele două fiice, Arya și Sansa, iar soția lui Ned, Catelyn, rămâne în Nord alături de fiii săi, Robb, Bran și Rickon, Jon Snow - bastardul lui Ned, care în cele din urmă hotărăște să plece la Zid, împreună cu unchiul său - și Theon Greyjoy.
Între timp, în Essos, Daenerys Targaryen este obligată de fratele său să se căsătorească cu conducătorul unui trib Dothraki, Khal Drogo, iar la nuntă primește 3 ouă de dragon care se spune că au împietrit odată cu trecerea timpului. Targaryenii, "familia dragonilor", sunt cei care au stăpânit Westeros-ul și au dominat Tronul de Fier un timp îndelungat, până când regele nebun a fost omorât de Jaime Lannister, fratele reginei, iar Daenerys si Viserys au fugit. Viserys se proclamă ultimul dragon, iar Daenerys este practic prostită constant de el și se lasă dominată de acesta, însă în același timp începe să se îndrăgostească de Drogo. Ea speră să ajungă înapoi acasă, în Westeros, la Tronul de Fier pentru ca Targaryenii să conducă din nou și să îl facă pe fratele ei fericit - asta până în momentul în care își dă seama cum o manipulează Viserys, acesta murind în cele din urmă.
Acţiunea începe să se complice din ce in ce mai mult odată ce regele moare, iar la tron ajunge fiul său nelegitim, Joffrey Baratheon. Ned Stark face public acest lucru, iar pentru tron încep să lupte toate familiile.
În ceea ce mă privește, am citit cartea aceasta după ce am văzut serialul. Serialul respectă aproape în totalitate cartea, deși aceasta e mai stufoasă și conține unele detalii și explicații pe care serialul nu ni le poate da, iar acesta constituie un alt motiv pentru care cartea bate filmul.
Cartea o puteți comanda aici!

Citate:
"Winter is coming!"