Recenzie Jumătatea Rea de Sally Green

Jumătatea Rea

Jumătatea Rea este primul volum dintr-o trilogie.
E pe jumătate Vrăjitor Alb... pe jumătate Vrăjitor Negru. Mama lui a fost vindecătoare... tatăl lui e un ucigaş. Nimeni nu-l vrea... Toţi îl vânează.

Noul hit mondial după Jocurile foamei, Harry Potter, seria Amurg.

Periculos de captivantă! -- Time Magazine

În Anglia zilelor noastre, vrăjitorii trăiesc la un loc cu oamenii: Vrăjitorii Albi, care sunt buni; Vrăjitorii Negri, care sunt răi; şi Nathan, în vârstă de şaisprezece ani, fiul unei Vrăjitoare Albe şi al celui mai temut Vrăjitor Negru.
Ţinut captiv într-o cuşcă, Nathan trebuie să scape înainte să împlinească şaptesprezece ani, când va primi trei daruri de la tatăl său şi va deveni el însuşi vrăjitor — iar dacă va greşi, va muri.
Încercarea lui Nathan de a-şi găsi tatăl devine o luptă crâncenă pentru supravieţuire, cu provocări la tot pasul şi în care binele şi răul se dovedesc mult mai complicate decât şi-ar fi imaginat.

Sally Green surprinde cu măiestrie frământările unui individ captiv între cele două jumătăţi ostile ale propriei identităţi. -- Publishers Weekly

Recenzie:
Când am început să citesc carte, am fost destul de nelămurit despre ce se petrece și despre ce e vorba. Primele pagini sunt puțin mai ciudate și îți dau impresia ca tu ești pesonajul din carte, dar totul începe să prindă contur cu a doua parte a cărții. Ca să fiu mai clar, carte nu e despre un criminal psihopat, cum bănuisem înainte să citesc carte, ci despre vrăjitori.
Romanul urmărește viața lui Nathan, un Semicod( A 0,5/N 0,5), adică, un vrăjitor cu un părinte vrăjitor alb, iar celălalt, vrăjitor negru. Lumea în care trăiește e condusă de un Consiliu al vrăjitorilor, care au ca scop anihilarea tuturor vrăjitorilor negri. La vârsta de 17 ani, fiecare vrăjitor primește trei Daruri, care îl definitivează ca vrăjitor. Nathan trăiește împreună cu bunica si frații săi, într-o casă din pădure. Lunar, acesta suferă controale din parte Consiliului, care vor să vadă dacă acesta va deveni alb sau negru, motiv pentru care nu a fost ucis direct. Dar Nathan află ca adevăratul motiv pentru care nu a fost omorât, e că el e singura persoană care poată să-l omoare pe cel mai puternic vrăjitr negru, tatăl acestuia. Situația se schimbă odată cu despărțirea lui Nathan de restul familiei și dus în casa unei persoane care aparținea Consiliului. Torturat și batjocorit, nu cu mult timp înainte să împlinească 17 ani, acesta e dus în fața consiliului de unde reușeste să fugă. Acesta găsește ajutor într-o vrăjitoare, care promite că-i va da cele trei daruri. Finalul cărții e reprezentat de întâlnirea lui Nathan cu Marcus, tatăl lui.
Romanul face aluzie la lumea de azi, în care „Consiliul” nostru, care pretinde că face numai bine, face defapt la fel de mult rău. În carte Consiliul prindea vrăjitorii negrii și îi torturau o perioadă foarte lungă de timp, ceea ce nu îi prea diferenția de negrii. Paginilie în care Nathan este batjocorit scot în evidența răutatea oamenilor față de persoanele diferite iar încercarea lui Nathan de a evada ar trebui să constituie un „clopoțel” pentru toți cei care s-au regăsit în el. Jumătatea rea nu face altceva decât să descrie ignoranța și prefăcătoria lumii în care noi trăim într-o poveste captivantă, foarte bine scrisă și bine gândită.

Comandă aici!
Mulțumesc Ed. TREI!