Blogroll

sâmbătă, 22 decembrie 2012

Recenzie Moarte Subită de J.K.Rowling

Nu am nicio idee cum ar trebui să încep recenzia aşa că vă zic direct că e peste "must read" cartea asta. În primul rând, nu trebuie multe explicaţii pentru că J.K.Rowling a scris cartea şi se subînţelege. Mie mi-a plăcut şi coperta , aşa simplă cu culori vesele.
Nu vreau să vă povestesc toată acţiunea din carte pentru că trebuie să o citiţi, o recomand tuturor, fie că vă plac cărţile fantasy, de dragoste, filozofică... 
Fiecare capitol e scris în 'preajma' altui personaj. Cum spune şi "spatele" cărţii:
Când Barry Fairbrother, în vârstă de 40 de ani, moare pe neaşteptate, comunitatea intră în derivă. Idilicul orăşel englezesc, cu o piaţetă pavată şi o mănăstire străveche, ascunde de fapt un război mocnit între mai multe tabere: între bogaţi şi săraci, între adolescenţi şi părinţi, între soţi şi soţii, între profesori şi elevi... Pagford nu este deloc ceea ce pare la prima vedere. 
Cel mai mare conflict îl stârneşte însă locul lăsat liber de Barry în consiliul parohial. Cine va triumfa într-o luptă electorală plină de patimă, duplicitate şi dezvăluiri neaşteptate?

Barry moare pe neaşteptate când merge cu soţia să îşi sărbătoreşte aniversarea iar în orăşelul Pagfor se declanşează o un război pentru locuitori. Barry făcea parte din Consiliul Parohial, loc pe care e bătaie mare. Personajele se împletesc perfect în acţiune, nu ai deloc impresia că unul e pus acolo doar de formă... chiar am rămas uimit la cum le-a combinat şi le-a pus perfect unde trebuia. Recunosc ca nu e  o carte foarte uşoare pentru că sunt multe personaje şi la un moment dat m-am pierdut aşa că m-am decis să-mi fac o lista cu personajele mai importante ca sa-mi fie mai uşor şi chiar mă bucur că am facut-o pentru că m-a ajutat.
<--lista :)). Sper să apară şi volumele 2,3,4,5,6,7....99 pentru că m-a prins cartea. Sincer habar nu am ce sa mai scriu, deaia e aşa seacă recenzia, e prea bună cartea ca să fie explicată în cuvinte. Cartea se numeşte Moarte subită pentru că Barry a murit subit:)) *ce ma ştiu la explicat*  adicăăăă pe neaşteptat, i-a puşcat o arteră din creier.
Eu cred că personajele reprezintă defectele umane, fiecare personaj e altfel, are problemele lui şi temerile sale şi cred că prin asta Rowling a vrut să ilustreze că fiecare om are defecte şi cu puţină voinţă, poţi scăpa de ele.
Notă:
Previzualizaţi
Comandă musai cartea aici!!!!!!!! 
Mulţumesc editurii Trei şi în special Teodorei pentru carte!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu