sâmbătă, 8 decembrie 2012

Recenzie Insurgent de Veronica Roth

Mulţumesc Libris pentru carte!!
Încep recenzia cu definiţia pentru Insurgent pe care şi eu am aşteptat să o aflu : "O persoană care acţionează în opoziţie faţa de autoritatea instaurată şi care nu e în mod mod necesar privită ca un beligerant.". Când am primit cartea cred ca am fost inconştient 10 minute, eram prea fericit să mai gândesc, ciudat pentru că majoritatea persoanelor se bucură pentru telefoane şi alte chestii, se vede că nu au dat de Divergent. O să vă povestesc foarte pe scurt acţiunea:
Pe parcursul cărţii, Tris, Tobias şi încă nişte persoane care au supravieţuit atacului încearcă să distrugă armata erudiţilor şi a neînfricaţilor trădători. După ce Tris se sacrifică de mai multe ori, se predă Erudiţilor care vor să studieze creierul unui Divergent, dar ea e salvată (e pus în aplicare un plan mega genial). Erudiţii pierd războiul iar cei care urcă la tron sunt cei fără facţiuni(aliaţi cu Tris).
Eram aşa de încântat când am primit cartea şi când am început-o am tot aşteptat punctul specific Divergent care te face să nu mai laşi cartea. Am citit ultimul capitol de trei ori şi nu l-am înţeles :)) dar într-un fel mă bucur pentru că aşa nu îmi vine să mă duc să o omor pe Veronica, dar sigur e ceva de rău pentru că romanul se termină cu "Şi apoi încep ţipetele.".(dacă voi v-aţi prins, lămuriţi-mă şi pe mine.) Un  punct pentru mine :)). Cartea are aceleaşi amprente Roth, şi mai rămâi uimit din când în când şi te întrebi 'de unde are aşa idei bune?'. Şi planurile din război şi alianţele şi cum se schimbă personajele, tot. Te trezeşti că citeşti şi următorul rând descoperi că X e de fapt rău sau bun fără să te fi gândit vreodată la asta. Cred că asta e cea mai mare calitate a scriitoarei, subtilitatea asta care îţi auduce câte un rânjet(când cineva rău devine bun) sau câte un nerv în minus(când cineva bun devine rău). Tot căutam semne să văd dacă Insurgent seamană cu Jocurile Foamei, dar nu sunt ( războiul nu se pune pentru că e normal să fie o acţiune în carte).
Recenzie Divergent aici!
Comandă Insurgent aici!

Citate: