marți, 17 iulie 2012

Recenzie Academia Vampirilor de Richelle Mead

Cartea e primul volum din seria cu acelaşi nume, scrisă de autoarea celebră Richelle Mead şi a apărut la editura Leda, dar o puteţi comanda şi de pe Adevărul Shop.
Primul volum dintr-o serie e foarte important deoarece îţi zice dacă are rost să citeşti restul cărţilor sau nu. Şi în cazul Academiei Vampirilor, după cum era şi logic, am ştiut din primele pagini că o să citesc toată seria. La început, tot era nou pentru mine, dhampiri, moroi, strigoi, stilul autoarei, personajele, dar m-am obijnuit cu ele foarte repede şi cu atât mai repede am început să le îndrăgesc pe toate. Pot să spun că nu sunt un mega-ultra-fan al romanelor de dragoste( nu spun că nu îmi plac,una dintre cărţile mele favorite e de dragoste) şi poate că şi de asta mi-a pălăcut cartea asta aşa mult pentru că deşi nu e ,aproape deloc, dragoste, totuşi e o carte incredibilă.
După cum probabil vă daţi seama, romanul e despre vampiri, care se împart în trei feluri( mai jos am facut o mică"legendă" ca să vă fie mai uşor.Moroi, dhampiri şi strigoi. Totul începe cu dhampirul Rose( care se pregăteşte să-i devină gardă de corp Lissei), care fuge împreună cu cea mai bună prietenă, moroiul Lissa( singura supravieţuitoare din familia regală de grad înalt Dragomir), de la Academia Vampirilor, Sf. Vladimir şi sunt prinse de Dimitri, noul gardian al Lissei. Acestea sunt readuse la academie, unde Rose e pedepsită pentru fugă, pedeapsa constând în orele suplimentare de antrenament( pentru a deveni gardian) cu Dimitri. Rose, din cauză că a fost readusă la viaţă de către puterile Lissei, are o legătură psihică care îi permite să îi intre în minte acesteia, simte tot ce simte Lissa şi o poate supraveghea mai bine. Ea începe să se simtă atrasă de Dimitri şi pe la sfârşitul cărţii, când aceştia aproape întreţin o relaţie sexuală, dar îşi revin de sub "farmecul" care îi lega şi află că Lissa a fost răpită de Victor, propriul unchi, pentru că îi dorea puterile, dar e salvată la timp.

Legendă:
  • Moroi = vampir, care posedă unul dintre cele 4 elemente(apă,pământ,aer,foc) sau foarte rar, spiritul, ca şi în cazul Lissei. Aceştia au nevoie de sânge pentru a supravieţuii.
  • Dhampiri = jumătate om, jumătate vampir, aceştia sunt antrenaţi pentru a deveni gardienii moroilor