miercuri, 17 decembrie 2014

Recenzie Endgame. Jocul Final: Convocarea de James Frey și Nils Johnson-Shelton

Endgame. Jocul final: convocarea
     ”Mare parte din această carte este ficțiune, dar multe dintre informațiile cuprinse în ea sunt adevărate. Jocul final este real. Jocul final se apropie.” Acestea sunt primele cuvinte din carte, care m-au şi făcut să o citesc înaintea celorlate cărţi din lista de aşteptare. Pentru cine nu știe, Endgame este un fel de puzzle pe care cititorii îl pot asambla, iar la final, cei care descoperă enigma cărții vor primi 500.000 $. Și dacă asta nu vă face să citiți cartea, atunci nu știu ce poate să vă convingă.
     Cartea prezintă mai mulți tineri care provin din cele mai vechi seminții, și care se luptă pentru a salva lumea. Jocul final a început. Numai unul poate câștiga, iar toți ceilalți, împreună cu linia lor de sânge vor muri. Înainte de începerea jocului, fiecare duceau o viață mai mult sau mai puțin normală, dar odată cu Jocul final, totul a început să se schimbe. Tinerii trebuie să descopere cum să salveze lumea înaintea celorlați, călătoresc prin toată lumea și se confruntă cu situații de viață și de moarte.
       Personal, nu-mi plac surprizele, misterul, suspansul și toate cele. Iar cartea asta le conține pe toate. După nici cinci pagini, în subsolul paginii încep să apară linkuri, care fie te duc la video-uri, la hărți sau la alte site-uri, care te-ar putea ajuta să câștigi marele premiu. Fiecare număr care apare în carte are cifre suplimentare, de exemplu 12,5 ani sau 7,23456 zile, iar toate acestea ajuta la rezolvarea misterului. După cum am mai spus, prefer să evit misterul, dar nu am reușit cu această carte. Mi-am făcut zeci de algoritmi și idei stupide despre ce ar însemna toate acestea. Când o să apară următorul volum, sper să rezolve cineva misterul înainte să citesc cartea ca să nu mai fiu stresat. Îmi vine greu să cred că  cineva a fost atât de calculat încât să creeze un astfel de joc, care implica oameni din toată lumea, și chiar sper să rezolve cineva enigma.
Citind această cartea, m-am simțit exact ca la un live show. Mi-am făcut o echipă preferată și le spuneam în capul meu ce să facă(fără folos, după cum ați ghicit), mă enervam când găsea cineva înaintea lor un nou indiciu și trăiam alături de ei,
Endgame e o carte atât de bună și de gândită și mă bucur enorm că am avut ocazia să o citesc. Și de abia aștept să mă confrunt cu noi eventuri alături de personaje care se luptă pentru lume.