Blogroll

duminică, 29 decembrie 2013

Top 2013: Cărți

Cei mai bun(și mai greu) la sfârșit.

#10
Zece lucruri pe care le-am făcut (și probabil n-ar fi trebuit) de Sarah Mlynowski



Deși am citit reacții negative legate de carte, pe mine m-a surprins plăcut. În primul rând, am râs cel puțin o dată pe capitol, ceea ce dovedește că autoarea nu e născută peste noapte și știe cum stă treaba cu simțul umorului și glumele de bun gust. Pe de altă parte, ce m-a impresionat cel mai mult, și ce am admirat cel mai mult a fost că, deși e o carte YA contemporary, nu resprectă structura aia standard și plictisitoare pe care majoritatea cărților YA contemp. o respectă.









#9
Captiv în labirint de James Dashner
Captiv în labirint -




De când am auzit că ecranizarea cărții va fi lansată în februarie în România ,deși nu are trailer, și că Academia Vampirilor, cu 2 trailere nu are nici măcar distribuitor, am urât seria și nici nu mă gândeam să mă gândesc să-mi iau cartea. Asta până când am aflat că în film o să joace Kaya Scodelario în film și am citit cartea. Deși coperta jalnică (specifică editurii Litera) indică o abureală totală, cartea reprezintă un labirint de idei la care încerci să-i găsești ieșirea odată cu personajele.









#8
Anna dressed in blood de Kendare Blake






La insistențele Juliei, am decis să citesc cartea, pe care o vânam de mai mult timp datorita ilustrației de pe copertă. Cartea e pe locul 8 datorită modului prin care m-a făcut să sper pentru Anna și să-mi pară rău că e o ucigașă și că nu pot face nimic ca să schimb asta. 












#7
Killing Sarai de J.A. Redmerski






Tot recomandată de Julia, am savurat cartea asta (la mareeee) de la prima pagină. Terciul acțiunii, care te face să te întrebi cine e defapt bun și subtilitatea de care a dat dovadă Redmerski, m-a făcut să iubesc cartea asta enorm de mult. Și nici până azi nu știu ce să cred despre personaje:)).











#6
Camera de Emma Donoghue




O carte prea puțin promovată, după părerea mea! Cartea asta are tot ce vrei, de la umor, la tăiat pe vene. M-am șocat când am aflat că acțiunea e inspirată dintr-un caz real, pentru că nu e vorba despre unicorni și fericirea. Am rămas plăcut surprins când am terminat cartea, datorită istețimii autoarei și personajelor, și faptului că te pui în pielea personajelor și simți tot ce simt ele, ai emoții cu ele, tremuri de frică cu ele și te miri cu ele. Mi-a plăcut și că romanul nu s-a terminat după furtună, astfel încât ne este descrisă si viața de după.








#5
Adevărul despre cazul Harry Quebert de Joel Dicker






Un mister care a orbit un oraș întreg, a reușit să mă orbească și pe mine. O minte lucidă creează o altă minte lucidă și câte-o răsturnare de situație la fiecare pagină  m-a făcut să ador cartea și să nu regret deloc nopțile în care dormeam 5 ore.











#4
Allegiant de Veronica Roth






Încă urăsc cartea asta și o iubesc în același timp pentru ce mi-o făcut și cum mi-o distrus viața. Allegiant e genul de carte care ar trebui să fie model pentru toate celelalte. *cine a citit cartea cunoaște:))*. Plus că am suferit de cea mai mare book hangover din viața mea!










#3
Sub aceeași stea de John Green







Nu cred că mai trebuie să dau ceva explicații referitoare la alegerea mea. După ce citești cartea, chiar îți dai seama că unele infinituri sunt mai mari ca alte infinituri și că viața nu e o fabrică de îndeplinit dorințe... Cel mai bun autor dpdv al citatelor geniale!







#2
Jurnalul unui adolescent timid de Stephen Chbosky





Deși văzusem filmul când am început cartea, mi-am dat seama că e adevărată faza cu cartea e mai bună ca și filmul. După ce am terminat romanul, am avut o senzație de greață față de mine și mi-am dat seama că nu am facut nimic special, că nu reprezint nimic și m-a trezit din amorțeala care mă poseda și am început să cred 100% în carpe diem.
Recenzie!










#1
Mare Tranquillitatis de Katja Millay






Recunosc că romanul m-a deprimat, dar m-a impresionat de 100 de ori mai mult. Mare Tranquillitatis mi-a provocat genul de emoție pe care nu ai cum să o descrii în cuvinte, genul de emoție care le amestecă pe toate în una singură. Admir autoarea și cartea pentru felul în care au reușit să-mi schimbe modul de gândire.

Un comentariu: