Blogroll

duminică, 27 octombrie 2013

Recenzie Allegiant de Veronica Roth



O singura alegere te va defini.
Divergent book 3 Allegiant cover high-res

Ce-ai face daca toata lumea ta ar fi o minciuna?
Ce-ai face daca o singura revelatie- o singura alegere- a schimbat totul?
Ce-ai face daca dragostea si loialitatea te-ar impunge sa faci lucruri pe care nu te-ai asteptat niciodata sa le faci?

Societatea intemeiata pe factiuni in care Tris Priori odata credea este spulberata- divizata de violenta si lupta pentru putere si marcata de pierderi si tradari.Asa ca atunci cand ii este oferita sansa sa exploreze lumea dincolo de limitele pe care le cunostea, Tris este pregatita.Poate in afara zidurilor, ea si Tobia vor avea o viata noua si simpla impreuna, fara minciuni complicate, loialitati incurcate si amintiri dureroase.
Dar noua realitate a lui Tris este chiar si mai alarmanta decat ce-a pe care a lasat-o in urma.
Vechi descoperiri devin nefolositoare.Noi adevaruri explozive ii schimba pe cei pe care ea ii iubeste.Si inca odata, Tris trebuie sa se lupte sa inteleaga complexitatea naturii umane- si pe a ei insasi- in timp ce este pusa in fata unor alegeri ale curajului, aliantelor, sacrificiului si dragostei.
Spusa dintr-o dubla perspectiva fascinanta, Allegiant, de Veronica Roth (#1 New York Times best-selling author) , aduce trilogia Divergent la o concluzie puternica, in timp ce dezvaluieste secretele distopiei ce a captivat milioane de cititori ai romanelor Divergent si Insurgent.


Recenzia conține spoilere!
'
" "What kind of organization?"
"The kind that wants to leave the city, they released some kind of manifesto this morning. They call themselves the Allegiant" "
Nu pot să încep cu altceva înafară de mulțumiri autoarei pentru că mi-a ruinat viața.  O să încep cu coperta, asupra căreia o să mai fac referire la sfârșit, care e chiar făcută bine, în ciuda criticilor. Ce mi-a plăcut a fost că Allegiant e scrisă și din perspectiva lui Tris, și din perspectiva lui Four, și ajungi să vezi cum gândește și Four(deși mă plictiseau unele capitole din perspectiva lui). Nu-mi pare rău că nu am așteptat până să apară la noi și vreau să le spun tututor celor care nu au citit cartea încă, să își imagineze că Insurgent e ultimul volum din serie și să trăiască fericiți. Sincer.
SPOILER! 
Cartea începe cu protagoniștii în Chicago, unde are loc o schimbare majoră pentru locuitori, se desfințează facțiunile, după puține evenimente pe care nu o să le povestesc, Tris și Four decid să plece din noul oraș, după gard, cu Allegiant, o grupare de rebeli care se împotriveau noului sistem. Înainte de a pleca, Tris îl roagă pe Four să îl salveze pe Caleb, fratelei ei, care urma să fie executa, după ce și-a trădat sora și era de partea fostului conducător. Ei ajung întru-o comunitate situată într-un fost aeroport, condusă de oameni necunoscuți unde alfă că facțiunile au fost create în urma Războiului de Purificare. Înainte de facțiuni, oamenii de știință au încercat să creeze rasa umana perfectă, dar datorită unor erori, în loc să perfecționeze gena umană, au deteriorat gena. Cei care au reușit să nu fie deteriorați se numesc Divergenți. " ""Divergent" means that the genes are healed. Pure. Whole" ". După planuri, rebeliuni și sabotaje, Tris află că cei are conduc locul unde se aflau ei, vor să folosească un ser asupra Chicago-ului pentru a le șterge memoria locuitorilor. Așa că planul ei super deștept a fost ca o parte din Allegiant, inclusiv Four, să plece în oraș și să-i salveze pe cei iubiți care au rămas acolo, timp în care ea cu Caleb urmau să pătrundă într-o cameră unde erau ținute serurile, care dacă era spartă, elibera serul morții(adică mori dacă spargi camera aia). Pentru ca să fie iertat de Tris, Caleb hotărăște că el trebuie să fie cel care sparge camera, și moare, dar pe când planul era în desfășurare, David(conducătorul comunității) află de ce vor Allegiant să facă, Caleb nu mai poate să meargă să spargă camera și Tris se sacrifică în locul lui. Urmează momentul  în care ea merge după seruri și descrie cum se simte serul morții și tu ești prea șocat că personajul principal chiar urmează să moară și te trezești cu ea care a supraviețuit serului și în camera cu seruri o aștepta David, care o împușcă. Urmează, logic, povestea doar din punctul de vedere al lui Four unde nu mi-am dat seama, după reacția lui, dacă o murit iubita lui sau o persoană pe care o văzut-o o dată în viață. 
Ce am crezut eu despre carte? Că putea să nu fie scrisă. Încă nu pot să cred că a murit Tris și încă cred că în lumea perfectă cartea s-a terminat cu mpartea lui Four. Cum să omori personajul principal? Dovadă de curaj? Ok, puteai să o demonstrezi și în alt mod.
Excuse me fandom, but why the fuck did some of you give VR a reason to tweet this!????
I mean, sure you dislike the book, but that’s no excuse to act like a dipwad and threaten her life! Like, how old are you? I’m incredibly disappointed by the fact that so many of you apparently can’t tell the difference between disliking a work of fiction and personally attacking the author. 
Ugh. 
Și cum o putut Four să treacă așa ușor peste? Și cum poți să îți omori personajul principal? Evoluția lui Tris îi uimitoare și ne dăm seama că a ajuns de la o visătoare, care spera să fie Neînfricată, lă o eroină. Deși aș omorâ-o de 1000000 de ori pentru ce o făcut, urcă pe primele locuri în clasamentul personajelor feminine. Legat de copertă, nu știu dacă valul acela se referă la semnul Erudiților, sau la lacrimile fanilor care vor să o omoare pe autoare. După ce supraviețuiește serului, pentru câteva pagini simți cum ți se deschide sufletul de bucurie, după care e împuscată și moare odată cu ea, și viața ta.

Citateeee:
"  "Where have you been lately" Christina says."With Four? Doing a little... addition? Multiplication?"
I cover my face with hands. "That was the worst joke I've ever heard."  "

Melodie:

Note:
Previzualizaţi & Previzualizaţi



11 comentarii:

  1. N-am citit cartea, dar am aflat din greşeala pe Tumblr despre final. Trebuie neapărat să o citesc şi eu ca să îmi pot forma o opinie.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu imi place sfarsitul! Este dureros!

    RăspundețiȘtergere
  3. doamne, eu fac absolut tot posibilul sa nu aflu cum se termina :)) cred ca o sa-mi inchid tot internetul

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu am citit-o, dar nu pot crede ca a omorat-o pe Tris. Inteleg ca voia sa fie atipica si plina de curaj, dar e prea de tot. Eu de la al doilea volum am simtit o senzatie neplacuta, Tris devenise mult prea...inumana, parerea mea, omora pe toata lumea, se transformase din curajoasa in nesabuita, dar trageam nadejde cu ultimul volum. Vreau sa il citesc, insa...nu stiu...mai bine ramanea un singur volum si nu scria o serie intreaga.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am terminat allegiant. ... tot ce pot sa zic e NUUUUUUUUUIUU... am plâns in hohote. ... de obicei îmi place sa citesc o carte de mai multe ori ca sa o pot înțelege mai bine, dar allegiant nu am sa o recitesc e prea dureros. Înțeleg și nu alegerea autoarei. Tris a fost o eroina si nu ma astepta la altceva de la ea știam ca o sa se sacrifice. De când a făcut alegerea Caleb de a se sacrifica am știut ca Tris nu o sa permită asta. Am sperat insa sa nu fie așa. Finalul e prea trist nu te lasă sa mai visezi ... insa totuși e un final epic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu inteleg dc mai continuati seria daca Tris a murit! Adc nu îmi imaginam sa moară după ce si-a riscat viața de atâtea ori. A ajuns pe "varful unui munte" si apoi ce?! A fost impuscata si poc! Tot viitorul! Tot ce si-a dorit si persoana cu care speră sa aibă un viitor s-au dus..

    RăspundețiȘtergere
  7. Pe buneee...chair acum am terminat Allegiant şi am început să plâng , nu inteleg de ce autoarea a vrut ca Tris sa nu mai fie?...de ce a ales sa se sfarseasca asa ? Si cum Tobias a trecut (aproape) asa repede peste durere...scrie la un moment dat ca "dupa doi ani" , inteleg ca au trecut doi ani ,dar chiar asa repede sa treaca e penibil...
    De ce autoarea nu a putut sa ii continue viata lui Tris alaturi de prieteni si de Tobias...dupa ce au trecut prin atatea impreuna...dupa ce sau salvat de atatea ori ca sa fie impreuna...dupa ce au facut o gramada de alegeri ca sa fie impreuna ? ... putea sa o continue si altfel , parerea mea...sa isi costruiasca o viata , sa isi vada de viitor , sa fie impreuna...nu separati...

    RăspundețiȘtergere
  8. Tris era pentru noi toti fata aceea care toata lumea ii zicea sa nu faca lucruri si totusi ea le facea,si ii ieseau!A devenit speranta ca si cei slabi pot reusi,a demonstrat ca nu trebuie sa fi mare sau puternic ca sa te impui...chiar m-am atasat de acest personaj,ma regaseam in el intru totul si atunci cand a murit...efectiv am simtit ca autoarea nea spus in fata:
    "Ce credeti, ca o batoasa mica poate sa salveze lumea?Nu,nu poate...a murit sa terminat!V-am demonstrat prin asta ca doar cei care sunt mari puternici si au pile pot reusii in viata,restul veti ajunge ca TRIS..."
    Eu am inceput sa scriu un al patrulea volum divergent...o carte pentru mine....se va numi ASCENDENT si va fi din perspectiva lui Tobias,esenta este ca va afla ca lui David nu i s-a sters memoria,si va mai afla ca David a impuscat-o pe Tris,dar nu mortal cum cred toti.Atunci isi va da seama ca trupul care l-au gasit mort,cel pe care l-au ars si cel pe care l-a vazut in morga e o drona,ci nu Tris,pentru ca exact inainte sa plece?David si coechipierii sai o iau pe Tris pt informatii si pt teste...in povestea mea David si ceilalti cartetatori isi dau seama ca ceea ce ii face pe divergenti rezstentii la serururi sunt emotiile (mult mai puternice decat ale unui om normal)sentimentul care o face divergenta pe Tris este iubirea,numai ca de cand au capturat-o ea e trista pt ca stie ca toti cred ca e moarta si astfel experimentele nu merg...David are nevoie de ceva care sa ii starneasca aceasta emotie si gaseste ceva...Tobias,el era cheia.Atunci ii trimite lui Tobias un bilet
    "Unde ai cunoscut-o prima oara
    La ora cand se incepea pregatirea
    In ziua cand destinele se schimba"
    Si asta putea insemna un singur lucru...in fata prapastiei,la 8 dimineata,de ziua alegerii...Tobias se duca si o vede...o vede pe Tris in viata... (daca va place ideea scrieti-mi)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte tare ideea! Legat de moartea lui tris, pana atunci am crezut că doar George rr Martin omoară personajele principale:)))

      Ștergere